Fiindca ar fi fost de ras ca tocmai capitala tarii noastre, Bucurestiul, sa nu fie prezent aici pe blog, iata ca vorbim azi despre Turnul cu Ceas ❤ Bucuresti, gazduit de superba cladire a Garii de Nord. Nu este necesar sa accesezi Wikipedia sau Google-ul ca sa afli istoria acestei impresionante cladiri fiindca peretii de la Gara de Nord sunt „tapati” cu placi memoriale care fac referire la aproape intreaga istorie a garii. Gara_de_Nord_-_turnul_cu_ceasTocmai de aceea voi incerca sa scriu acest scurt articol doar din ceea ce mi-am notat eu din inscriptiile de pe aceste placi memoriale aflate pe peretii seculari ai garii, dar si din lucrurile pe care deja le cunosteam. Amplasament conform datelor GPS-ului Gara de Nord se afla amplasata in Piata Garii de Nord, Numarul 1, sector 1, Bucuresti pe coordonatele longitudine = 26.074573, latitudine = 44.446008.  Scurt istoric Istoria Garii de Nord din Bucuresti ia nastere pe data de 10 septembrie 1868, cand, in prezenta domnitorului Carol I se aseaza prima piatra de temelie a cladirii. Gara este inaugurata pe data de 25 septembrie 1872, cand se deschide circulatia feroviara pe linia Roman-Galati-Bucuresti-Pitesti. La inceput, statia primeste numele de “Gara Targoviste” – deoarece Calea Grivitei de astazi purta, pe atunci, numele de Calea Targovistei. De abia undeva in anul 1888, gara primeste denumirea actuala. Initial, aceasta statie nu era conceputa pentru a deveni principala gara a Bucurestiului. Insa, odata cu trecerea anilor si cresterea demografica, aceasta devine cel mai important nod feroviar atat al capitalei, cat si al Romaniei. Accesibilitate Gara de Nord are o accesibilitate maxima fiind deservita de diverse rute de autobuze, troleibuze, tramvaie, o linie Expres (780) ale RATB care fac legatura cu absolut toate cartierele importante ale capitalei, numeroase taximetre (aproape toate), dar si de o statie de metrou, aflata pe magistralele M1 si M4. Impresionanta cladire a garii este inclusa in Lista Monumentelor Istorice din Romania avand codul B-II-m-B-18803, ceea ce ar trebui sa-i confere (teoretic!), siguranta si protectie fata de aceia care doresc sa-i schimbe configuratia si/ sau arhitectura ei seculara; spun “teoretic” deoarece tot mai multi agenti economici in goanna lor dupa profit schimba originalitatea cu modernitatea, facand din Gara De Nord o cladire care incepe sa sufere tot mai mult. Ultima restaurare de mare angajament a avut loc intre anii 1997 si 1999. Cu speranta ca v-am starnit cat de cat interesul, va invit si pe dumneavoastra ca atunci cand veniti sau plecati din Bucuresti cu trenul din Gara de Nord sa incercati sa-i admirati arhitectura impresionanta de peste 14 decenii si sa o priviti si din punctul de vedere al unei atractii turistice, veti fi surprinsi de tot ceea ce va va „povesti” superba Gara de Nord din Bucuresti cu al ei Turn cu Ceas !!! ❤

Imagini pentru gara de nord bucuresti ceas

P.S. Conform Legii  Administrative a Romaniei, Bucurestiul are triplu statut: capitala, municipiu si judet si de aceea figureaza la categoria „Judeţul Bucureşti”, deci sa  nu avem vorbe ca nu ati stiut acest amanunt legislativ !!! 🙂

 

Anunțuri